04.07.-13.09.2013., Galerija Porezne uprave
Jednostavno – ljudski i afirmativno
Hrvoje Serdar, Siniša Uštulica, Igor Šeler, Saša Pjanić i Dražen Lapić autori su umjetničkih fotografija izloženih na dva kata galerije Porezne uprave. Ovih pet fotografa udruženih u neprofitnu organizaciju Omnibus, zajedno sa kolegama, pokrenuli su projekt Omnibus World Workshop koji je zamišljen kao druženje uz razmjenu iskustava profesionalnih fotografa kroz individualna ili zajednička putovanja širom svijeta u svrhu rješavanja određenih kreativnih zadataka u mediju fotografije.
Prezentirani morski pejzaži idealan su primjer raznolikosti u pristupu i obradi istog motiva. Fotografija Zalazak Siniše Uštulice kroz panoramski format pruža širinu i dubinu pogleda prema pučini. Ispričana je priča o odnosu oštrine stijena i fluidnosti neba koje povezuje površina mora zrcaleći pritom svjetlost sunca skrivenog iza oblaka. Potpuni kontrast mirnoći Zalaska čini fotografija Jugo Hrvoje Serdara koja izražava silinu vode uhvaćene u savršenom valu. Intenzitet plave boje morske vode ulovljen je u luku vala dok se lomi pod svjetlošću sunca, čime je u suprotnosti s monokromatskom vizurom opisanog zalaska sunca. Diptih Bonaca Igora Šelera prikazuje posve drugačiji pristup obradi motiva usmjeravajući pogled gledaoca na jednu izoštrenu točku u središtu fotografije dok ostatak prostora ostavlja izvan fokusa, čime se dobiva atmosferičnost i na trenutke iluzija da je riječ o ulju na platnu, a ne fotografiji, posebice ako se fokusiramo na površinu mora. Osim morskih motiva koji dominiraju pejzažnim dijelom izložbe, prikazane su i ljepote unutrašnjosti na fotografijama Dražena Lapića kroz žive boje u kadrovima Creske šume i Creskog puta, te kroz čistu ogoljelost crno-bijelih kompozicija Metajna i Sipina.
Indija – zemlja različitosti, drevnih vjerovanja i čudesnih hramova prezentirana je kroz znatiželjne poglede nasmiješenih dječjih lica egzotične ljepote. Portret djevojčice Saše Pjanića pod nazivom Indija iz 2008. godine uhvatio je trenutak nevinog i pomalo sramežljivog pogleda indijske djevojčice. Dok mlada Indijka rukama prekriva smiješak, fokus je na toplini i izražajnosti njenog pogleda. Nedefinirana pozadina tirkizno-plave nijanse, karakteristične za arhitektonske elemente stambenih nastambi u Indiji, još više naglašava tamnu boju njene kose i čokoladnu nijansu velikih bademastih očiju. Kontrapunkt prikazima djece čine portreti starijih ljudi prilikom procesija, obreda ili rituala, poput fotografije Chilam Igora Šelera ili Sadhu Siniše Uštulice, te statični portreti poput djela Blue City Saše Pjanića i Help Hrvoje Serdara. Fotografija Blue City prikaz je starca uzdignute glave i blago uznemirenog pogleda kako sjedi između dva stupa derutne stare zgrade. Bijela odjeća naglašava izboranost njegove tamnopute kože lica i ruku. Posve drugačiji kadar odabrao je Hrvoje Serdar na fotografiji Help. Crnilo odjeće i sjena koju na licu stvaraju ruke u prvom planu čine okvir samog fokusa fotografije – oko obasjano suncem isijava životno iskustvo i mudrost. Sva komunikacija između fotografa i modela, te u krajnjoj fazi konzumenta fotografije, sadržana je u direktnom pogledu starovječne osobe.
Ovu izložbu čini posebnom izlaganje petorice različitih autora koji prezentiraju pet različitih interpretacija, doživljaja, poimanja i tretiranja istih ili sličnih motiva. Izložba koja nas uvodi u svijet prirodne i kulturalne raznolikosti naše zemlje i daleke Indije pohvalan je projekt udruge Omnibus koja ima za cilj popularizirati umjetnost fotografije u široj javnosti putem raznih kulturno-umjetničkih događanja. Autori su uspjeli dočarati cjelovitu priču pojedinih naroda i prirodnih ljepota raznolikih predjela prenoseći pritom dozu ljudskosti, tolerancije i sveopćeg prihvaćanja različitosti.
Objavljeno u art magazinu Kontura br. 122/123