Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Silvia Golja

Među umjetnicima odabranim za predstavljanje na portalu povodom 4. obljetnice PerceiveArt.com našla se i talentirana mlada umjetnica Silvia Golja.

 

Silvia je rođena 1993. godine u Puli gdje je završila Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna – smjer Tekstilni dizajn, a trenutno je prvostupnica likovne pedagogije na Odjelu slikarstva Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Ova mlada umjetnica danas živi u Labinu, a djeluje u Rijeci gdje od prošle godine njezine radove možete razgledati u ateljeu na Sušaku koji je otvorila, uredila i dijeli zajedno s kolegicom Dolores Đuračić.

 

Uz sudjelovanje na nekoliko skupnih izložbi, Silvia Golja predstavila se javnosti i svojom prvom samostalnom izložbom “U čast Marti i Marinu” u Labinu 2016. godine na kojoj su posjetitelji mogli razgledati aktove iz ciklusa “Horoskop”. Valja istaknuti kako je Silvia jedna od 23 umjetnika izabranih za sudjelovanje u međunarodnom projektu Sketchbook Station u organizaciji udruge Prizma koji je započeo prošle godine, a tijekom 2018. godine predstavlja se diljem Hrvatske u formi putujuće izložbe “Sketching Connections”.

 

U svom dosadašnjem radu Silvia se primarno posvetila istraživanju ljudske figure, dok je u recentnim radovima zamjetan stanoviti odmak od figuracije. Osjećaj započinjanja i stvaranja nečeg novog, istraživanje slikarskih tehnika i načina nanošenja boje tijekom rada, te sama pomisao na stvaranje novog rada koji će imati određeno značenje i potaknuti osjećaje kod promatrača ono je što primarno motivira Silviu u njezinom radu. Autorica se najviše fokusirala na istraživanje ljudske figure kroz formu portreta, autoportreta i akta, istražujući pritom mogućnosti izričaja i interpretacije motiva kroz različite tehnike poput ugljena, krede, tuša, kolaža, akrila, ulja i akvarela, da bi potom kombiniranjem tih tehnika ostvarila materičnost i plastičnost samog ljudskog tijela.

 

Široki dijapazon mogućnosti interpretacije ljudske figure možemo pratiti kroz cikluse “Baletne plesačice” i “Horoskop”. U prikazu balerina naglasak je na suptilnom i elegantnom pokretu tijela. Linija u ugljenu ističe gipkost i čvrstoću, te ekspresivnost i samokontrolu tijela, dok tuš utjelovljuje dinamiku kretnje ekspresijom lepršave tkanine koja prati pokret.

 

Tuš i ugljen u ciklusu “Horoskop” zamijenjeni su akrilom i ugljenom, a karakteristike pojedinog horoskopskog znaka autorica tumači kroz akt pri čemu koristi različite položaje tijela za interpretaciju određenih karakternih osobina. Radovi privlače pažnju neobičnim kadrovima i close-up detaljima, a oštri rezovi dodatno naglašavaju karakter interpretiran odabranim segmentom ljudskog tijela. Aktovi su ekspresivni iako zadržavaju dozu realističnog anatomskog prikaza. Naglasak je na neverbalnoj komunikaciji, pri čemu gesta, stanje i položaj tijela komuniciraju s promatračem. Lice je često skriveno i posve irelevantno. Riječ je o anonimnim pojedincima čije tijelo preuzima funkciju interpretacije onog duhovnog u čovjeku. Ogoljivanje tijela ujedno je i ogoljivanje našeg unutarnjeg “ja” odnosno istine koju često skrivamo iza odjeće.

 

Kombiniranjem različitih materijala i tehnika, kao i istraživanjem njihovih mogućnosti, Silvia ističe iznimnu vrijednost stvaralačkog procesa određenog nizom emocija koje unosi u motiv ljudske figure. U svom daljnjem radu sve se više fokusira na propitkivanje mogućnosti različitih izričaja u nizu radova eksperimentalnog karaktera u kojima istražuje mogućnosti apstraktnih i ekspresivnih interpretacija unutar figurativnog motiva kako bi postigla optimalan sklad i prepoznatljivost na rubu apstrakcije.

 

Uz upotrebu olovke i ugljena prilikom rada na novoj slici, Silvia povremeno primjenjuje korištenu paletu i papir kojim je brisala boju s platna, te ih aplicira na površinu novog platna čime u novi rad unosi proces nastanka ranijeg rada. Integrirajući staro u novo Silvia formira otvoreni ciklus povezan prvenstveno procesualnim, a ne značenjskim elementom.

 

U recentnim radovima površina slike postaje područje igre i eksperimenta u kojem akrilom, ugljenom i akrilnom pastom umjetnica ispituje mogućnosti oblikovanja kroz proces nanošenja, struganja, urezivanja i taloženja boje. Radovi graniče s apstrakcijom, dok asocijativni nazivi ukazuju na inspiraciju iz prirode. Istraživanje psihološkog, duhovnog i karakternog kroz izričaj fizičkog i dalje ostaje bitna odrednica u Silviinom radu, no fokus je prebačen na mogućnosti eksperimentiranja u samom procesu rada. Intenzitet slikarskog nadahnuća očituje se u ravnoteži, skladu i dinamici likovnih elemenata, dok tragovi figurativnosti ostavljaju potpunu slobodu pojedincu u interpretaciji percipiranog sadržaja.