Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Fragmentologija

20.11.2015., Galerija osmijeha, Zagreb

Prošle godine natječaj Erste banke za otkup djela mladih likovnih umjetnika do 30. godine starosti doživio je svoje deseto izdanje. Od samih početaka 2002. godine otkupljeno je oko 140 radova koje su do sada većinom mogli vidjeti korisnici Erste poslovnica i zaposlenici na hodnicima i u uredima Erste banke.

Ove godine organiziran je ciklus jednodnevnih pop-up izložbi zamišljen kao platforma za približavanje umjetničkog djelovanja publici.

 

Kao što je organizator Fragmentologije i vanjski suradnik Urbanke Juraj Vuglač lijepo objasnio: “Publici se često spočitava nezainteresiranost i nerazumijevanje, a umjetnicima izoliranost i elitizam. Organizacijom neformalnih druženja u neformalnom okruženju, i to povodom Fragmenata, začetih kao spoj naizgled nespojivog – kulture i korporacije – širimo ideju Fragmenata izvan samog natječaja i izvan dosadašnjih okvira.”

Fragmentologija omogućuje mladim kustosima da osmisle koncept i postav izložbe izborom djela iz postojećeg fundusa Erste fragmenata. Ujedno im je omogućena sloboda u izboru jednog neafirmiranog umjetnika/ice koji će se na izložbi, uz izbor otkupljenih radova Erste fragmenata, predstaviti svojim dosadašnjim radom.

Ciklus jednodnevnih pop-up izložbi na kojima se uz otkupljena djela iz Erste fragmenata predstavljaju mladi neafirmirani umjetnici završio je izložbom u petak 20. studenoga 2015. u Galeriji osmijeha.

Bila je to jedinstvena prilika za upoznavanje s radovima Ive Čukelj, studentice treće godine Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Triptihom Planine i skulpturom Pokret mlada umjetnica istražuje kako jednostavnim materijalom u prirodnoj boji razviti više dimenzija koje sugeriraju prizore iz stvarnog života. Osnovna forma kruga poslužila je kao baza za oblikovanje organskih vizura, dok je u triptihu Planine preuzela ulogu medija intimne vizure na oblikovano. Dojam pogleda kroz dalekozor ili objektiv omogućuje promatraču da se, oslobođen ometajućih faktora okoline, fokusira na željeno.

Radovi Ive Čukelj ujedno su bili inspiracija za odabir otkupljenih djela iz fundusa Erste banke. Pročišćenost i bjelina Ive Ćurić, materičnost Hrvoje Kerna, spontanost i sloboda u djelu Frane Rogića, suprotnosti objedinjene u radu Zorice Puškarić, te ugođaj na slikama Gorana Novakovića i Rene Bachrach-Krištofića međusobno se nadopunjuju, nadovezuju ili suprotstavljaju radovima Ive Čukelj. Supostojanjem zrelijih i svježih izričaja ostvaruje se zanimljiv suživot predstavljenih radova koji u zajedničkom prostoru bivaju obogaćeni novim umjetničkim kontekstima.