Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Viktorija Rabžajeva – Europska turneja

29.12.2013.-12.01.2014., Bedekovčina

U nedjelju 29.12.2013. otvorena je samostalna izložba akademske slikarice i restauratorice Viktorije Rabžajeve iz Ulan-Udea. Pod nazivom Europska turneja izloženo je petnaest ulja na platnu i sedam grafika .

Viktorija Rabžajeva diplomirala je na Državnoj umjetničkoj akademiji u Krasnojarsku u klasi profesora A.A. Pokrovskog nakon čega je završila specijalizaciju na Sveruskom umjetničkom restauratorskom znanstvenom centru kod akademika I.E. Grabarja. Prije tri godine upisala je postdiplomski studij Istočno-sibirske državne akademije kulture i umjetnosti.

U svojem slikarstvu umjetnica se fokusira na pejzaže koji postaju medij njezinih vizija i snova. Inspirirana rijekama Ude i Selenge, pustinjom Gobi i tonovima stepskih panorama, Rabžajeva bilježi impulse prirode koja ju okružuje. Mirne kompozicije gotovo kontemplativnog karaktera nadahnute su opusom Izaka Levitana, ruskog slikara koji je unaprijedio žanr ‘krajolika raspoloženja’.

Rabžajeva stvara ciklus pejzaža rijeka i širokih polja s planinskim masivima u pozadini te plavim burjatskim nebom koje dominira nad odabranim kadrom. Prikazi poetske tendencije ne bilježe optičke činjenice već trenutnu impresiju slikarice. Umjetnica produhovljuje oblike i stanja prirode dajući im funkciju nositelja promjena ljudske duše. Slikajući u svim godišnjim dobima autorica bojama i potezima prenosi svoje emocije i raspoloženja. Umjereni tonalitet blagih zemljanih tonova dominira većinom opusa, stvarajući dojam unutarnjeg mira. Pastuozni namazi pridonose tvarnosti djela oblikujući dinamičnu površinu prikazanih ravnica.

Motivi Ivolge, Orongoja i Sotnikova u zlaćanim nijansama jesenskog pejzaža svjedoče o toplini i emocijama koje autorica osjeća prema ovom području. Naglašeno horizontalne kompozicije prirode često ponavljaju ritam polja u prvom, šume u drugom, te udaljenih planina u trećem planu. Većinom je riječ o pejzažima bez prisustva čovjeka, osim primjera poput slike Dvorište u Kučigeru gdje izraženi kolorit toplih nijansi dječaka i drvarnice ostvaruje ravnotežu u kontrastu s dinamikom modrog neba i tamnoplavih planina u pozadini.

U sklopu studijskog putovanja, osim spomenute izložbe, Viktorija Rabžajeva održat će nekoliko stručnih predavanja, a odabir skromne općine u Zagorju za svoje djelovanje objašnjava ljepotom bedekovčanskih jezera koja su ovu umjetnicu pejzaža osvojila na prvi pogled.